Varför riskera livet för pengar ?

En man med livshotande skottskador, fem misstänkta anhållna och ett okänt byte. Det var lördagens facit efter det våldsamma rånet i Södertälje. Enligt kvällstidningarna handlar det om en 22-årig man, en 19-årig man och en 21-årig kvinna. Dessa personer är i början av sitt liv, ändå bryr de sig inte, frågan är varför ?

GP

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varför riskera livet för pengar ?

  1. Tugga skriver:

    En gång i mina något yngre dagar stötte jag på en kille från San Diego. Han berättade att han arbetade som säkerhetsvakt och förklarade varför sådana som han behövdes där. Mexikanarna som väller in över gränsen har ingen bakgrund, inget liv, inga pengar och inget större framtidshopp. De kan t o m döda för att komma över en måltid, sa han. Detta har jag alltid haft i åtanke när jag läser om rån, snabba cash, maffia och liknande. Det som hände i Södertälje är bara ett resultat i mängden av alla andra där gärningsmännen har på något sätt befunnit sig i samma eller en liknande situation som mexikanerna. Den 26-årige mannen som sköts i Södertälje klarade sig inte och han är namngiven. Oavsett vilket krävs stora åtgärder för att se till att sådant inte sker.

  2. ☆ Marit ☆ skriver:

    Den som sig i leken ger får leken tåla! Ingen synd om dom där busarna.
    26-åringen har väl inte dött? Var står det?
    Felet är hos föräldrarna (som inte bryr sig), politikerna (som samlar alla landsmän på samma plats), låga straff osv osv….
    Man kan komma fram här i livet om man vill!!!
    Jag är så trött på det där. Tur att vi flyttade från Hallunda. Det är grannområdet till Norsborg (där busarna kommer ifrån).

    Ha det gott!
    Kram

Kommentera

