Var finns pengarna till invandringen ?????

Runt 400 000 personer i Sverige saknar jobb. Ungdomsarbetslösheten är skyhög. Allt fler människor går utan sysselsättning i långa perioder. Utanförskapet har inte brutits – men klyftorna har ökat. Först måste jag påtala om att jag är inte rasist. Var finns alla pengarna som bekostar invandringen, för visst kostar det. Det finns många av de som kommer hit som får jobb. Men om nu deras mor-, farföräldrar, syskon, kusiner också kommer s.k. anhöriginvandringen också kommer, kostar inte dessa pengar ? Kommer ni ihåg när indianerna släppte in de vita, nu lever indianerna i reservat. Vi måste börja tänka efter innan. När C kom med förslaget månggifte och massinvandring slog svenskarna bakut, varför ? Ena stunden är många emot invandringen som när C kom med det förslaget. Nu när moderaterna också kom med ett förslag med invandringen så höjs rösterna igen. hade varit rätt kul att få höra vad svenskarna vill egentligen, fri invandringen, eller ska några stoppas ? Staten går minus varje år med ca. 40-50 miljarder på invandringen. Här finns mer att läsa.

AB   SvD   AB

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Var finns pengarna till invandringen ?????

  1. Linda aka Javamorsan skriver:

    Hm okej jag kan köpa ditt ”jag är inte rasist” absolut. Men ”Kommer ni ihåg när indianerna släppte in de vita, nu lever indianerna i reservat.” Allvarligt tror du på det själv? Ingen fråga ställd med elakhet. Inget försök att vara otrevlig utan en ärligt ställd fråga faktiskt.

    • Roggan skriver:

      Efter att att jag alltid varit intresserad av historia så vet jag hur indianerna fick leva efter de placerades i reservat. Blev lurade på mat m.m. Idag är indianerna ett splittrat folk. Många har helt övergett sina gamla traditioner, medan andra klamrar sig fast vid dem som det enda av värde här i livet. Under början av 1900-talet trodde de flesta att indianerna skulle uppslukas helt av det vita samhället. Bara att googla så kan man läsa om eländet. Ska vi ha massinvandring eller ska några stoppas och i så fall vilka ? Här finns mer att läsa om indianerna om du tror jag ljuger…..http://sv.wikipedia.org/wiki/Indianer. Sedan klagar folk på att skolan, vården m.m. går på knä, jag har aldrig förstått det riktigt. Var finns pengarna till det då ?

  2. lindamustica640881797 skriver:

    Ja nu var det ju inte hurvida indianerna haft det uselt pga vita som jag ställde mig frågande till. Utan din egen koppling till svensk invandringspolitik.

    • Roggan skriver:

      Okej. Staten går minus varje år med ca. 40-50 miljarder på invandringen. Samtidigt så hör man folk som säger att skolan, vården m.m. försämras. Men vad ska vi ta pengarna ifrån till att fixa allting ? Många vill inte ha massinvandring, men vilka vill sitta och stoppa vissa personer från att komma in ? Ungefär som att säga du får komma in men inte du ? Jag anser att vi måste ha ett stopp från att ta in folk som vi inte kan fixa jobb till. Vi har ca. 400 000 st. arbetslösa + att vi kommer att få en stor grupp arbetslösa under året ? Sverige kan inte hjälpa alla, tyvärr.Ungdomsarbetslösheten är skyhög.

    • Roggan skriver:

      Hej igen Linda. Här kommer mer svar på din fråga till mig. 45 minuter efter det att två av Karolinska Huddinges och Solnas mest erfarna vårdplatskoordinatorer slagit larm försattes såväl Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge som i Solna i så kallat stabsläge. Något som är mycket ovanligt. Skogskoncernen Stora Enso har beslutat lägga ner ytterligare två tidningspappersmaskiner, en i Hyltebruk och en i Kvarnsveden. Beslutet innebär att omkring 300 anställda sägs upp vid de två svenska bruken och ytterligare 300 anställda vid andra enheter inom koncernen. Jobb saknas, samt en massa pengar, vad ska vi göra ?

Kommentera

