Reinfeldt vill ha klasspolitik i Sverige.

Förslaget bygger dessutom på klasspolitik: man behöver inte vara Saida för att begripa vilken socialgrupps barn det är som drabbas. Men vi vet att de flesta begår något eller flera brott som unga utan att bli kriminella som vuxna. Reinfeldt vill ha Sverige indelat i två läger fattiga och rika. Under de snart 7 åren som han suttit vid makten har de egentligen bara handlat om jobbskatteavdrag och utförsäljningen av Sverige. Vad har han gjort med skolorna, äldreboenden, vården, jobben m.m. Absolut ingenting som de gick till val med har han gjort, förutom jobbskatteavdraget.

AB   AB

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Reinfeldt vill ha klasspolitik i Sverige.

  1. Viola Olsson skriver:

    Ja, om jag ska försöka göra min historia kort. Så är det så att jag är BIOLOGISK förälder till 2 killar med AdHd. Den ena av dom har jag kämpat för sen han var 8 månader. Det har med åren visat sig att han har även dysslexi, dyskalkili, trottshetssyndrom och det sista var Atypisk-autism. Han har inte fått hjälp skolan, han snortatde upp ritalinet redan i 6:an för läraren bara gav honom det och gick. Okunskap, hon blev hysterisk. Han åkte i höstas 13 år gammal för snatteri. Jag har haft åtskilliga utredningar och bett om hjälp.

    Det kostar pengar att ha dessa barn, otroliga pengar. (En foster familj har mellan 25-35 tusen /månad för dom, aktiveringsbidrag på mellan 4-8 tusen kronor och får betalt för övrigt dom behöver.) Jag sprang in i väggen 2008 efter att ha jobbat alldeles förymycket ca. 2100h från 12 maj till augusti. 2 veckors kraftig förkylning, Vab ad pga. att min son inte vågade gå till skolan pga. att han blivit misshandlad. Dessutom hade min andra son blivit utsatt för en lärare som skrek åt honom så han vågade inte gå dit heller. Något fick vi aldrig till för hon vägrade.
    Jag hade BO i kommunen som gjorde en anmälan till skolverket. Men inget hände.

    2009 kapades min sjukpenning till 50% pga. mina söners AdHd diagnos. Idag har det gått så långt att min husläkare gjort en anmälan till socialstyrelsen. För den enda hjälp jag som Biologis förälder kan få är avlastningsfamilj, fosterfamilj eller en kontakt person. Man säger sök om extra till det och det. Men det är bara social normen man räknar på, man lägger dess utom vårdbidraget, även den skattefira delen som redan är bevisat att vi har ökade kostnader för.

    JAG HAR BUP, HABILITERING, LÄKARE, PSYKOLOGER MED FLER MED MIG. Men inge hjälp finns att få, vilket betyder att jag aldrig blir frisk heller. Jag blir bara sjukare och sjukare idag har det gått så långt att jag har pousttraumatisk stress, vilket innebär att jag blir som lam. Kronofogden står för dörrs osv. Vi har tidigare kunnat åka slalom (bra aktivering) varit med på judo, åkt cross mm. Idag vet vi inte om vi har mat för dagen. OCH JAG SJÄLV HAR FUNDERAT OM JAG SKA BLI KRIMINELL ELLER MISSBRUKARE FÖR ATT RÄDDA MINA BARN!!!!! SÅ JA, BÖRJA SÄTT DOM I FÄNGELSE SÅ SKA HAN FÅ SE VILKA MONSTE HAN KOMMER ATT SKAPA. RAINFELT OCH DEN DÄR KVINNA BEATRICE ASK ÄR VÄLLKOMMEN HEM TILL MEJ OCH BO EN VECKA ELLER TVÅ. SÅ SKA DOM FÅ SE SANNINGEN I VIT ÖGAT!!!!!! Jo, vist ja, vill också tala om att det i socialutredningar, bup journaler mm. Står att jag är en jätte bra förälder, jag ligger steget före och kan föregå dessa barn mm. Det står också klart och tydligt att det är viktigt att mamma X får den hjälp hon behöver , så inte XX känner att ytterligare person inte orkar med honom och han är problemet.

    VARFÖR HAR INTE VI BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR NÅGON RÄTT TILL RIKTIGT HJÄLP! STÅR KLART I BARNKONVETIONEN. 1 alla barn har samma rättigheter och lika värde och inget barn ska diskrimineras av orsaker som till exempel härkomst, kön eller funktionshinder. Artikel 2 2. barnets bästa ska komma i främsta rummet vid allt beslutsfattande och alla åtgärder som rör barn. Artikel 3 3. varje barn ska få utvecklas i sin egen takt och utifrån sina egna förutsättningar. Artikel 6 KANSKE REINFELT SKA TA LITE MER ANSVAR FÖR SINA KOMMUNER OCH INTE LÅTA DESSA BESTÄMMA SÅ MYCKET!!!!!!! FÖR ATT ÖVERKLAGA OCH ÖVERKLAGA HJÄLPER INTE, MAN ORKAR INTE TILLSLUT. MAN BOLLAS RUNT, INTE VÅRT ANSVAR,
    LANDSTINGET, LSS OSV….. RUNT RUNT GÅR DET OCH HAR GJORT I 12 ÅR.

    Det lustiga är att jag bad om hjälp med en lägenhet utanför tätorten under en period när vi hade vattenskada. Men sånt hjälpte dom inte till med. Orsaken till att jag bad om hjälp och jag sa det till socialen också, var att jag var rädd just för detta som hände. Att han skulle börja stjäla, då vi inte har pengar till mer än mat och husrum. Socialen har till och med ifråga satt läkarnas diagnoser och min son är självprofilerande som det heter så stort.

    Tillsaken hör att vi också med egna ögon sett utländska barn som kommer hit i fosterfamiljer, (har 3 vänner som har det som jobb) samma ålder har dessa pengar jag pratar om och möjligheter, dom måste ju få tillbaka livs glädjen heter det och bra sysselsättning. Även missbrukarna har det så på sina behandlingshem. Också något vi sett med egna ögon. Så jag, nog skapar man klass skillnader, stora när det gäller barn!!!!!!! MEN BÖRJAR DOM SÄTTA DOM I FÄNGELSE, DESSA BARN SKA DU SE ATT DOM FÅR UT MONSTER, SOM HAR LÄRT SIG ALLT AV VARANDRA OCH TAPPAT ALLT. SOM FÖRÄLDR TILL ETT BARN MED DESSA PROBLEM HAR JAG ALLTID FÅTT LÄRA MEJ ATT STRAFF HJÄLPER INTE, BELÖNINGS SYSTEMET FUNGERAR!!!!!!

Kommentera

