Kanske var det avsiktligt ?

Telefonbolaget Tele 2 har skickat ut en stor mängd felaktiga fakturor. Daniel fick två bredbandsräkningar på sammanlagt över 400 kronor – trots att det var 8 år sedan han var kund hos bolaget. När något sådant här händer så frågar man sig själv om det var avsiktligt gjort ? Jag tror i många fall så är det så. Inga stora pengar ju, men många bäckar små gör en stor å. Hur kan hans namn ligga kvar i registret i åtta år ? Hoppas att de går till botten med detta.

AB

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kanske var det avsiktligt ?

  1. A-H skriver:

    Jag fick en faktura via min internetbank av tele2 förra månaden på 200kr, det var ca 5 år sedan jag var kund. Jag ringde upp dem och de tog genast bort den. Sedan frågade de om jag inte ville bli kund igen för de hade så många bra erbjudanden just nu….!

  2. Niklas skriver:

    Jag kan intyga att det är så det går till, har själv varit högt uppsatt inom ett av Sveriges största företag (vill inte nämna namnet).. Det är en ny affärsmetod i svåra tider.

  3. Daniel Winther skriver:

    Frågan är om det ens är lagligt att spara folk som inte är kund längre i deras register… Tveksamt.

    Och som sagt, för mig var det inga problem eftersom jag inte är kund hos dem. Det gjorde ju att jag enkelt reagerade men hade jag haft tele2 kanske jag inte hade kollat upp det utan bara betalat.

    Och tele 2 säger att det rör sig om 100 ”kunder”. Om jag var kund där för 8 år sen och de råkar skicka ut till alla som varit kunder lär det ju vara fler än 100 pers… För antagligen har de haft fler än 100 kunder som har kommit och gått under 8 års tid???

Kommentera

