Det är ta mig fan inte samhällets fel.

Bränderna inte hyss av busiga tonåringar ”Sara Yazdanfar: Upploppen reaktioner på ett samhälle som reducerat sitt ansvar.” Vid 23-tiden brann en färdtjänstbuss i Husby. Brandkåren hade inte en chans att få släcka bilbränder och då säger Sara Yazdanfar att det är samhällets fel ? De personer som kastade gatstenar kunde skadat brandpersonalen och i värsta fall dödat någon. Hade det också varit samhällets fel Sara ? Totalt har 18 anmälningar gjorts, dessa rör bland annat försök till mordbrand och våld mot tjänsteman, enligt Daniel Mattsson är fyra poliser lindrigt skadade. Utöver det ska 60 fönsterrutor krossats och runt 50 bilar förstörts. Snyggt jobbat, eller hur Sara Yazdanfar. Så här säger Gulan Avci (FP)  ”Vi som invandrat till Sverige är inga offer, vi kan göra egna val och vi är som folk är mest. Jag är övertygad om det går att vända utvecklingen. Min uppmaning till alla er som återigen drabbats av de meningslösa upploppen är att markera mot den lilla klick som försöker svartmåla era bostadsområden. Att skapa förändring görs bäst med dialog och fredliga manifestationer och inte med vandalism och knyten näve.” Dessa personer som orsakat detta i Husby har gjort att SD ”får vatten på sin kvarn”, synd att ni inte fattar det ?

http://www.youtube.com/watch?v=vla2jGOMOu8

AB   SvD   AB   SvD   AB   SvD

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Det är ta mig fan inte samhällets fel.

  1. snawitz skriver:

    Om du har varit i detta område är jag säker på att du som svensk inte skulle tilltala någon, speciellt inte om denna har utländsk härkomst
    I 7 år bodde jag 3 km från Husby, och om man inte var tvungen att bege sig ut så låste man om sig, även på dagtid

    • Roggan skriver:

      Förstår inte vad du menar att jag inte skulle tilltala någon med utländsk härkomst ? Det jag säger är att man ska inte skylla på att det är samhällets fel. Jag som har fått diabetes ska jag också skylla på samhället att jag inte kan jobba ? Sedan kan jag också säga att jag har många vänner som kommer från utlandet. En familj som kom för många år sedan sa till mig att när vi får komma hit så ska vi följa era lagar m.m.

  2. Illwill skriver:

    Ja, visst är det intressant att allt zigenare, afghaner, araber och afrikaner gör…ger SD vatten på kvarnen. Nästan så att man börjar undra om SD kanske har rätt, 7-klövern har fel och dessa folkgrupper inte någonsin kommer tillföra någonting positivt (men ack så mycket negativt) till vårt land.

  3. Namnmannen skriver:

    Snälla, byt färg på texten. Samma färg och storlek som texten i sidomenyn blir bra.

  4. Ping: Detta gynnar bara de främlingsfientliga | Pinglans Tankar - den ej politiskt korrekta bloggen

  5. vegetarianan skriver:

    Samhällsanalys är inte din starka sida, eller hur?

  6. Viola Olsson (@ledsenmamma) skriver:

    Ja, tyvärr sker detta. Men jag är villig att hålla med att det är politikernas fel, då dom är som stora jätte bäbisar. Som tror att bara för att dom vill att det ska fungera på ett sätt här i landet, så gör även människorna från andra länder det också när dom kommer. ”ta seden dit du kommer” skratt retande dom har inte lärt sig det. Därför händer detta, för det är så här dom har lärt sig att protestera! Medans den mesige Svensken sitter hemma och gnäller! Men det pyr även i dessa hem, pga. våra stora samhälls problem. Jag vet inte hur man har tänkt när socialassistenter har större makt än polisen! För mej är det skrämmande!

  7. ansepanse skriver:

    jag håller med Viola Olsson – bra skrivet
    hej, Roggan, roligt att höra av dig, jag ska till ögonkliniken idag igen, har ju sådana problem med efterstarr 😦 ett ”klantasel” gjorde tydligen ett stort fel vid första efterstarrbehandlingen
    kramar vännen

  8. ☆ Marit ☆ skriver:

    Det här är rena rama vansinnet! Nu brinner det överallt i hela landet!!!
    Ge ett kännbart straff till skitungarna som håller på och förstör.
    Samhällets fel? Hur då? I helskotta heller. Det är föräldrarnas ansvar i första hand!
    Mordet var bara en orsak att skitungarna ville bråka och förstöra.
    Hoppas dom får betala kalaset själva. Dom har säkert inte dragit in ett öre till landet, bara saboterar allt!

    Natt natt och sov gott!
    Kram

  9. kajsalisasblogg skriver:

    Visst påverkar saker som arbetslöshet, bor man hemma hos föräldrarna i 25årsåldern och saknar jobb så blir man väl knäpp så småningom.
    Men den stora grejen är att kanske på sin höjd ett 50-tal idioter fått härja fritt. Man skall ha klart för sig att dom som ställt till med det här har säkert mycket annat på sitt samvete och förstört för dom 12000 som bor i området. Eftersom varken mediafolk eller höga politiker bor i området så har man inte brytt sig.
    Det handlar inte om att samhället varit för snällt, utan att man varit passiv och skitit i allt fram tills nu.

Kommentera

