Knivhuggen man: Vi ville inte bråka.

Knivhuggen man: Vi ville inte bråka

Foto: DANIEL SJÖHOLM

Tjafset började för flera veckor sedan menar en av de knivhuggna.

När ena gänget åkte till Ljusne för att prata om saken blev de istället attackerade med kniv.

– Jag blev knivhuggen i ryggen, säger Ali till Hela Hälsingland.

 

Konflikten mellan de två grupperna från Ljusne respektive Söderhamn började redan för flera veckor sedan, då på stan. Det berättar en av de män som blev knivhuggen.

– Det är inte bra att bråka på stan. Vi kommer från samma land. Vi undrade varför vi ska bråka? säger Ali, som egentligen heter något annat, till Hela Hälsningland.

Han nämner inte varför bråket startade.

”De hade knivar”

Han var en av gänget från Söderhamn som under lördagen åkte till Ljusne. Ali tog bussen tillsammans några andra medan några åkte bil, totalt var de runt tio personer som åkte.

Väl framme på plats blev det bråkigt och några i gänget från Ljusne, som enligt Ali var runt fem personer, bar kniv.

– De hade knivar. På slutet hade de åtta-nio knivar, säger han.

Ali var en av dem som blev skadad.

– Jag blev knivhuggen i ryggen när jag skulle hjälpa en av mina kompisar som höll i armen på en kille som hade en kniv, säger han.

Gruppen från Söderhamn hade inga knivar på sig, enligt Ali.

Sprang för sitt liv

Trots att han fick flera hugg i ryggen räddades han av sin tjocka jacka.

– Det blev bara ett två centimeter djupt jack. Då blev det alldeles varmt i kroppen. Och sedan såg jag att alla började springa.

Ali sprang för sitt liv. Väl framme vid ett hus i Ljusne knackade de på och fick hjälp.

– Jag sa till mannen som öppnade dörren: Snälla vi har blivit knivhuggna, ring polis och ambulans!

Enligt Ali blev mannen som sedan avled kvar på platsen. Ingen av de tre som skadades vårdas längre på sjukhus.

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

