Vilka Djävla svin som gör detta.

Var på väg för att rädda liv!

Idag arbetade jag och en kollega i Rågsved. Vi hade bland annat besökt Hagsätra IP där Rågsveds IF hade en familjedag, vi visade upp vår polisbil för barnen som var på plats. Trodde inte det var möjligt att få plats med så många personer i en polisbil samtidigt. Det var en kul tillställning med mycket människor och bra fotboll.

Därefter åkte vi på ett jobb i Rågsveds C där en kvinna behövde vår hjälp. När det jobbet var avklarat patrullerade vi en stund uppe vid tunnelbanan när vår kommunikationscentral plötsligt går ut på radion och meddelar att det i vår närhet finns en man som har fått ett hjärtstopp och behöver hjälp.

Vi springer då ner från tunnelbanan och fram till platsen där vi parkerat vår polisbil. När jag öppnar min dörr ser jag hur det ligger glassplitter på hela sätet och jag ser då hur vår vindruta har flera hål i sig och hela rutan har spruckit upp.

Någon eller några har alltså krossat vår vindruta vilket gjorde att vi inte kunde åka fram och hjälpa den man som hade fått hjärtstopp. Andra enheter åkte fram till den man som behövde hjälp men ingen låg så pass nära som vi hade gjort om vi haft möjligheten att åka. Konsekvenserna av att sätta en polisbil ur spel kan bli ordentligt stora och jag hoppas att du/ni som gjorde detta inser allvaret.

Rickard , polisen Farsta.

Edit: Vi söker självklart tips till händelsen! Ring 114 14 om ni sett eller hört något. Finns även andra kontaktvägar till polisen som vi tipsar om i kommentar till inlägget.

Polisen Farsta, Vantörs foto.
Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

