Den som gjorde detta förtjänar inte att leva.

 
Emma Pettersson misshandlades av sitt ex och lämnades att dö. Foto: Lasse Svensson
Emma Pettersson misshandlades av sitt ex och lämnades att dö. Foto: LASSE SVENSSON
GLENN HYSÉN

Han lämnade henne där för att dö

Publicerad 16 sep 2016 kl 16.40

Jag satt och kollade på ”Nyhetsmorgon” för några dagar sedan. Då varEmma Pettersson med, en ung tjej som blivit brutalt misshandlad och utslängd på ett fält av sin expojkvän.

Han hade lämnat henne där för att dö – och nu kommer han ut ur fängelset i förtid.

Jag begriper ingenting.

När jag hörde Emma Petterssons berättelse på tv så satt jag fanimej och grät alltså. Jag blev vansinnig, ledsen och förtvivlad på samma gång. Hon såg verkligen jättefin ut, men man kunde fortfarande höra att hon hade lite problem med talet. Hon blev i princip ihjälslagen – och om hennes pappa inte hade förstått att något var fel och slagit larm så hade hon nog inte varit i livet i dag.

För det första så är det ju inte klokt att det har hänt. Hur kan någon bete sig på det sättet? Hon hade gjort slut med den här killen, de var inte ihop längre. Och då planerade han att göra detta mot henne, det var ingenting som hände av en slump, utan han hade gått och planerat det.

Det här hände 2009 och han dömdes till tolv års fängelse. Men han kommer ut redan nästa år. Och jag fattar verkligen inte hur det kan gå till så.

Jag har förstått att det här händer, att man kommer ut flera år i förtid för att man ”skött sig”. Själv tycker jag att det är helt absurt.

Jag tycker inte att tolv år är ett rimligt straff från första början. Han borde sitta inspärrad för evigt. Han lämnade henne på ett fält för att dö – och att hon överlevde var ren tur. Men tolv år hade ändå inte varit nog med tanke på allt han har förstört för Emma och för alla runtomkring henne. Nu kommer han ut efter sju, åtta år – det är för lätt alltså.

De frågade Emma Pettersson i ”Nyhetsmorgon” hur hon tänker nu när han kommer ut. Hon sa att hon inte tänker i de banorna, hon tänker inte på honom alls. Men jag undrar om det inte måste sitta en tagg någonstans innerst inne i henne, även fast hon så klart är hur modig som helst.

Att som man slå en kvinna är nog det lägsta som finns. Att ge sig på tjejer som normalt är svagare och inte har samma fysik som män. Det är så jävla fegt. Pedofiler är väl det enda som är lägre, men de hamnar i samma fack.

Ingen kvinna i min omgivning har blivit slagen vad jag vet. Tack och lov för det. Jag fattar inte hur en sån gubbe är funtad. Visst har man själv varit förbannad många gånger i livet, men då slår man ju näven i väggen eller golvet eller taket. Att slå en kvinna är aldrig försvarbart.

Jag kan inte lagsystemet i Sverige, men det skulle vara intressant att se hur det funkar i ett sånt här fall. Här har han misshandlat en tjej nästan till döds och lämnat henne på ett fält – och kommer ut flera år i förtid. Hur kan det vara rättvisa?

Sverige är grymt och jag älskar Sverige på alla sätt och vis – men här är det någonting som har blivit jävligt fel med vårt rättssystem tycker jag.

Ha d’ gött!

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

