Tryggt i Sverige eller hur Löfven ??

Nioåring fick kniv mot halsen på Malmöskola
En nioårig flicka fick en kniv mot halsen på Rörsjöskolan på fredagsmorgonen. ”Det här var droppen. Min dotter hade ju kunnat dö”, säger mamman.

Rörsjöskolan i Malmö.

Flickan, som går i tredjeklass, hade precis lämnat frukostmatsalen på Rörsjöskolan när hon och några kompisar stötte på en äldre pojke på skolgården.
– Han började ropa en massa svordomar till min dotter och hennes kompisar. Då sa min dotter till honom att det inte var ok. Då hotade han med att knivhugga henne. Sedan drog han fram en kniv och höll den mot min dotters hals, säger flickans mamma Sumbul Hamid.

Enligt mamman började dotterns kompisar då att kasta sten mot den äldre pojken för att få honom att släppa kniven.
– Då höll han nästan på att sticka kniven i halsen på min dotter. Till slut tappade han kniven och min dotter lyckades springa in och kalla på lärare, säger Sumbul Hamid.
Skolans rektor Ingrid Landén bekräftar att det har varit en ”incident” på fredagsmorgonen och att polisen har varit på skolan.
– Men just nu har jag inga andra kommentarer, säger hon.
Enligt skolan är den äldre pojken inte elev på Rörsjöskolan eller på högstadiet på Rörsjö-Zenith.
Sumbul Hamid var på jobbet när dotterns klassföreståndare ringde och berättade om knivattacken.
– Jag svimmade nästan när jag hörde det. En kollega körde mig direkt till skolan. Nu har jag tagit ledigt för att vara med min dotter, hon mår inte alls bra, säger mamman.
På måndag är det skoldag igen – men Sumbul Hamid kommer inte att släppa iväg sin dotter till Rörsjöskolan.
Läs mer:Malmöskola hotas med miljonvite
– Nu får skolan ta konsekvenserna. Rektorn har sagt att hon ska hjälpa oss att hitta en annan skola. Rörsjöskolan är en jättestökig skola. Inga barn känner sig trygga. Var fanns alla vuxna när det här hände? säger Sumbul Hamid.

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

