Djävla tuff kille eller mer svin.

Här, utanför järnvägsstationen i Gnosjö, blev den 86-årige mannen brutalt misshandlad.

Här, utanför järnvägsstationen i Gnosjö, blev den 86-årige mannen brutalt misshandlad.
Polisens karta över Gnosjö, som visar var bilfärden gått, var den grova misshandeln utfördes och var 27-åringen strax efteråt greps.
Polisens karta över Gnosjö, som visar var bilfärden gått, var den grova misshandeln utfördes och var 27-åringen strax efteråt greps.
27-åringen sade under rättegången sig vara ångerfull. I polisförhör säger han bland annat: ”Att jag sänker en man på 190 centimeter är riktigt skrattretande.” Foto: Polisens Förundersökning
27-åringen sade under rättegången sig vara ångerfull. I polisförhör säger han bland annat: ”Att jag sänker en man på 190 centimeter är riktigt skrattretande.” Foto: POLISENS FÖRUNDERSÖKNING
Den dömde 27-åringen krävde att få bli skjutsad till Gislaved. Foto: Polisens Förundersökning
Den dömde 27-åringen krävde att få bli skjutsad till Gislaved. Foto: POLISENS FÖRUNDERSÖKNING

Hustrun i rätten: Livet är förstört
Publicerad 11 mar 2016 kl 06.15

27-åringen misshandlade den 86-årige mannen så svårt att det är oklart om han någonsin kommer att kunna se igen.
86-åringens hustru beskrev i rätten att makarnas liv nu är förstört.
I går dömdes 27-åringen till fängelse i två år och sex månader.
ANNONS:

TIDIGARE ARTIKLAR
Fick inte skjuts – slog brutalt ner äldre man – 10 mar 2016
Den brutala misshandeln ägde rum vid järnvägsstationen i Gnosjö i februari i år.
Det 86-årige offret hade tillsammans med sin hustru, som är i 80-årsåldern, och en kvinnlig vän, lämnat en middagsbjudning och satt sig i sin bil för att köra hem.
Plötsligt hoppade en 27-årig man in i deras bil, och krävde att bli körd till Gislaved.
86-åringen körde då till stationen i Gnosjö, där han krävde att den plötsliga medpassageraren skulle hoppa ut. 27-åringen vägrade och när den äldre mannen hoppat ur bilen, gått runt och lyft ut honom på gatan – så tappade 27-åringen fattningen totalt.
– Jag knockade honom och han somnade direkt. Tio slag. Mot han bara, jag siktade ingenstans. Han låg ner när jag jabba, har 27-åringen berättat i polisförhör.
Dömdes i Jönköpings tingsrätt
Den 86-årige mannen låg skyddslös på marken när 27-åringen fortsatte att slå. Han skadades allvarligt, fick omfattande frakturer i ansiktet och fick en skada på sina ögon, vilket gör att han fortfarande – ungefär två månader efter misshandeln – fortfarande inte kan se.
Under rättegången i Jönköpings tingsrätt förklarade 86-åringen att han inte längre kan läsa tidningar eller se på tv – och att han nu behöver hjälp fyra gånger om dagen. Före misshandeln var han pigg och aktiv i samhället.
Mannens hustru säger att misshandeln ”har förändrat allt” och att den har ”förstört hennes och (brottsoffrets) liv”.
Efter misshandeln sprang den 27-årige gärningsmannen från platsen, men vittnen kunde peka ut honom och han greps efter att ha gjort motstånd mot polispatrullerna.
”Han var arg och hatade oss ena sekunden och grät och ville hem andra sekunden”, har en av poliserna som genomförde gripandet rapporterat.
Komplex för att han är kort
När polispatrullen förklarade att han var misstänkt för grov misshandel, svarade 27-åringen:
– Jaha, bara? Det spelar ingen roll, jag är snart på fri fot, jag kommer komma ut strax igen. Ni kan inte låsa in mig länge.
I polisförhör har 27-åringen berättat att han lider av komplex för att han är kort och att det var en av anledningarna till att han tappade fattningen. Han säger i förhören att han ”blev fascinerad” över att en som är så kort kunde ”knocka en på 180-190 centimeter”.
– Han blev knockad som vilket annat träd, vilket annat jag drar ner som inget.
– Jag hoppas jag slog med knuten näve, det brukar oftast vara det. Man trillar ej av ett öppet slag. Han var otrevlig. Jag känner inte honom, jag gav honom en rak höger, han ville inte vara med i leken sedan, har 27-åringen sagt i förhör.
”Särskild hänslyshet och råhet”
Enligt domen var 27-åringen mycket ångerfull under rättegången. I polisförhören framkommer delvis en annan bild. I ett förhör säger han:
– Gjort är gjort. En man på 190 centimeter som faller som en macka. Att jag sänker en man på 190 centimeter är riktigt skrattretande.
Men i ett annat är tonen annorlunda och han ”tycker att det är sjukt synd om mannen”.
Jönköpings tingsrätt dömde i går mannen till fängelse i två år och sex månader. Han döms både för grov misshandel och för narkotikabrott, då han hade en joint på sig när han greps.
”Brottet bör bedömas som grovt eftersom (gärningsmannen) visat särskild hänsynslöshet och råhet”, skriver tingsrätten i domen.

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

