Hur mår då offrets familj.

13-åringens advokat: ”Han mår naturligtvis inte bra”

Den 13-årige pojke som misstänks ha mördat en jämnårig kamrat har förhörts.
Enligt pojkens advokat mår pojken mycket dåligt.
– Han mår naturligtvis inte bra. det är naturligtvis en väldigt svår situation på alla sätt och vis, säger advokat Mats Lind.

Under lördagsförmiddagen genomfördes det första förhöret med den misstänkte 13-åringen. Förhöret påbörjades under förmiddagen och avslutades innan lunch.
– Man har i dag genomfört ett förhör med honom, där jag har suttit med, säger Mats Lind.
Mår dåligt
Han kan inte säga någonting av vad som framkommit under förhöret.
– Nej, jag kan inte lämna några besked om innehållet i det som kommit fram. Men utredningen går framåt.
Vad har pojken för inställning till det han misstänks för?
– Det är ingenting som jag kan kommentera, den informationen kan jag inte lämna.
Den 13-årige pojken är omhändertagen av sociala myndigheter. Han mår enligt Mats Lind dåligt.
– Han mår naturligtvis inte bra. det är naturligtvis en väldigt svår situation på alla sätt och vis, säger Mats Lind.
Svårt situation för familjen
Att pojken nu får stöd är de sociala myndigheternas ansvar.
– Det ligger på socialtjänsten att han får den hjälp han behöver i detta. Om det har satts igång får socialtjänsten svara på.
Mats Lind har även varit i kontakt med pojkens familj.
– Med tanke på hur situationen är så har jag naturligtvis även kontakt med pojkens familj. Det är naturligtvis en väldigt svår situation för hela familjen, inte bara för föräldrarna utan familjen i allmänhet. Och det är också av den anledningen som det är viktigt att visa största möjliga hänsyn till alla inblandade.
– Den information som polisen släpper får de stå för. Jag kan inte kommentera ytterligare i dagsläget, säger Mats Lind.

Om Roggan

En som är född -56 som alla andra kändisar *L*. Haft diabetes sedan 6 års ålder. Har fått komplikationer av min diabetes. Kommer att blogga om min diabetes.Tre barn samt tre barnbarn, en pojke och flicka. Samlare på Eric Clapton. Älskar musik, E.C. samt melodiös hårdrock. Kan inte vara utan mina talböcker. Kommer att lägga ut mycket om melodiös hårdrock.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

